Mikulástúra a Pilisben 2017.12.10

Verőfényes napsütéses téli reggel. Hagyományosan, mint minden évben idén is elindultunk, hogy megkeressük a nagyszakállú Télapót. Idén a Pilisben, az Egri csillagok című film forgatási helyszínére, az „Egri vár”- hoz kirándultunk.Az Árpád hídtól indultunk Volánbusszal, 31 főnyi kíváncsi csoporttal. Évről – évre nem csak gyerekek, hanem egész családok kíváncsiak ezen a kiránduláson a Mikulásra.

Pilisborosjenőtől indultunk. A szép idő másokat is kirándulásra csábított és lovasokkal is találkoztunk. De Télapó rénszarvasait még nem láttuk. A séta során elértük a Teve-sziklát. A gyerekek szívesen mászták meg ezeket az impozáns sziklákat, mely a természet játéka folytán egy fekvő tevét ábrázol.
Innen már látszódtak a vár romjai. A várat az Egri csillagok című film díszletéül építették 1968-ban. A várhoz a főbejáraton jutottunk be. Sajnos már nem sok fal áll az eredeti díszletből, de aki látta a filmet, felfedezhet belőle részeket. A vár előtt elterülő nagy tisztást is az évek folyamán benőtték a fák és bokrok.
Megérkezésünk után a gyerekek birtokukba vették a romokat. Bebújtak mindenhova és felmásztak a falakra, ahol ezt lehetett. Keresték a Mikulást. Ő nem sokáig váratott magára. A Nagy-Kevély hegy felől megláttuk piros ruháját. A gyerekek ujjongva és Mikulás dalokat énekelve üdvözölték. A Télapó ezt a szíves fogadtatást ajándékokkal - kicsiknek és nagyoknak egyaránt - hálálta meg. Még közös kép is készült vele. A Mikulás lassan távozott, hisz másokhoz is kellett még mennie.

Ezután kezdődött a számháború, mely mindenki kedvenc játéka. Anyukák, apukák, tanító nénik is szívesen beálltak a gyerekek közé a csapatokba. Kékek és pirosak küzdöttek azért a dicsőségért, melyik csapat tud több számot leolvasni az ellenféléből.
A játék után lassan indulnunk kellett. A hegy felé hagytuk el a várat. Könnyű órás séta után visszaérkeztünk Pilisborosjenőre, ahonnan indult a buszunk.
Elfáradva, élményekkel tele indultunk haza.

Jövőre ismét találkozunk Nagyszakállú!