Csíkszetgyörgy- Újpest testvértelepülési tábor Felsőtárkányban

Immáron harmadik éve kerül megszervezésre 30 újpesti és 45 csíkszentgyörgyi gyermekkel a testvértelepülési tábor. A helyszín ismételten Felsőtárkányra esett.

Június utolsó hetében nagy izgalom övezte a szervezést, hiszen alig vártuk, hogy a már jól ismert kollégákkal és tanítványaikkal ismételten találkozhassunk.

Június 22-én délután elindult az újpesti gyerekekkel és pedagógusokkal a busz Felsőtárkányra, ahova közben megérkeztek a csíkszentgyörgyiek is. A megérkezést és találkozást nagy ováció kísérte. Az üdvözlések után futottunk vacsorázni, majd a szobák elosztása és elfoglalása következett és gyakorlatilag vége is lett a napnak. Az ismerkedést, tábortüzet másnapra hagytuk, hiszen mindenki nagyon fáradt volt már.

A reggeli ébredés nagyon szomorkásra sikeredett, hiszen a napot nem láttuk csak a felhőket. Egész nap esett és esett és esett..

Az eső senkit nem keserített el, hiszen a délelőttöt kézműveskedéssel töltötte a tábor apraja-nagyja egyaránt. Zsuzsi néni ismét meglepte a csapatot, mert előkészített képkereteket hozott, melyekre mindenki a saját ízlése szerint pingálhatott csodaszép motívumokat. A délután egy része is a munkák befejezésével telt, de közben minden szoba valami nagyon frappáns bemutatkozó szöveget, dalt kreált. Tényleg fantasztikus alkotások születtek, melyeken vagy jót nevettünk, vagy csak ámultunk gyerekeink kreativitásán és ügyességén. Mindenki nagyon kitett magáért! A napot egy jó kis vetélkedővel zártuk az 1 perc és nyersz játékkal. Vegyes csapatok alakultak a játékhoz, melyek egész héten együtt is maradtak a játékokra, programokra.

Az ismerkedős, pihenős napot egy utazós váltotta fel, mert a budapesti Állatkert volt a célunk másnap.

Minden csapat feladatlapot kapott, melynek megoldása során az Állatkertet is bebarangolták. Az itt eltöltött négy óra kevésnek bizonyult, hiszen sok-sok látnivaló kimaradt ez idő alatt. Egy kései ebéd után az újpesti Kakukk vendéglőben és indultunk is vissza Felsőtárkányra. Fárasztó napunk volt, így már az esti órákra nem terveztünk programot csak a lefekvést és alvást.

A keddi napunk könnyűnek ígérkezett nem is keltünk korán, mert az egri strandot terveztük meglátogatni. Szerencsére szuper időnk volt, így nagyon élveztük a pancsolást. Az esti visszatérés után még egy gyors csapatversenyt a métázást iktattuk be. Sikerült sötétedésig valamennyi csapatnak egy körmérkőzést lebonyolítania. Nagyon klasszul sikerült!

Szerda ismét a korán keléssel indult, mert Diósgyőrbe buszoztunk. A tárlatvezetőnk sok izgalmas dolgot mesélt el a várról és az ott élő emberekről. Megnézhettük 3D-ben a vártörténetét és felmászhattunk a toronyba is, ahonnan csodaszép kilátás nyílott a városra és a Bükk-hegységre. Utunkat Lillafüreden folytattuk, de odáig a lillalfüredi Kisvasút vitt bennünket. Bejártuk a területet, lementünk a Függőkerten keresztül, megnéztük a Vízesést, a Palotaszállót körbejártuk, majd végezetül az István cseppkőbarlang látnivalóival zártuk a programot. Fantasztikus napot töltöttünk el Lillafüreden és környékén.

Az utolsó napunk a pihenésé volt újból, mert Egerszalókra mentünk egy nagyot fürödni. A strand és a „sódomb” magáért beszélt. Remekbe sikeredett nap volt!

Egy tábor nem zárulhat tábortűz nélkül, így mi is összegyűjtöttük a környék összes rőzséjét! Hatalmas tűz mellet énekeltünk egy pottyandi nótát, majd értékeltük a különböző programokat, eredményeket hirdettünk és valamennyien oklevéllel távozhattak a táborzárásról.

Kellemes időben, szuper programokkal és egy remek csapattal telt el nagyon gyorsan ez az egy hét!

Bízunk benne, hogy jövőre ismét találkozunk és tovább ápoljuk a már jól kialakított hagyományinkat! Köszönjük az együtt töltött szép napokat!