Túrakenuzás a Bodrogon 2018.07.15-20.

A Lázár Ervin Általános Iskola volt és jelenlegi tanulói és családjaik közül néhányan minden évben nyáron 1 hétre útra kel, hogy a Duna valamelyik szakaszán evezzen. Azonban idén másra vállalkoztunk.

A múlt évi izgalmas és embert próbáló szigetközi barangolásunk után idén csendesebb vizekre eveztünk.
A festői Zempléni-hegység aljában kanyargó Bodrog folyó teljes magyarországi szakaszát jártuk be, ami nem túl megerőltető evezést jelentett. A lassú folyású, kellemes vizű folyó ideális terepe volt a kezdő túrázóknak, illetve csöndes, nyugodt vízjárást jelentett a gyakorlottaknak, amihez gyönyörű hátteret biztosított a hegység. Az út során híres vidékeket érintettünk és a tokaji tartózkodás garantálta a túra eredményes befejezését.
Hajóinkat és a felszerelést, mint minden évben az Újpesti Hajósklub biztosította számunkra. Minden nap campingben, saját sátrainkban éjszakáztunk. Ételeinket saját magunk készítettük a gyerekek és felnőttek közreműködésével.

Július 15-én összepakoltunk, és néhány nagyobb gyermekkel és felnőttel elindult a tréler a hajókkal, a többiek vonattal. Kalandos utazás (vagonlekapcsolás, vágányzár, átszállás, nincs menetrendszerinti buszcsatlakozás, taxizás) után megérkeztünk Felsőbereckibe, ahol végre sátort állíthattunk. Az este az ismerkedéssel, tábori élet szabályainak illetve hajózási ismeretek megismerésével, ismertetésével zajlott. A folyó 48-as folyamkilométerétől indultunk (az egész folyó 65 fkm-nek magyarországi szakasza 51 fkm).
Másnapi úti célunk Sárospatak volt. Itt a táborhely melletti vízfelület megengedte, hogy néhány játékos vízi feladatot teljesítsenek a gyerekek (gyorsasági csapatverseny, kormányos verseny, bolya kerülő verseny).

Másnap délelőtt megnéztük a sárospataki várat, érdeklődéssel hallgattuk az ágyúöntő műhely működéséről a bemutatót. Ezután kenuinkba szálltunk és elindultunk következő állomásunk Sárazsadány felé. Azonban még Sárospatakon találkoztunk egy borásszal, akinek Olaszliszkán volt háza a folyó partján és meginvitált bennünket, hogy ott sátorozhatunk. Így továbbeveztünk a vízparti birtokig.

Olaszliszkán is volt látnivaló, a templom régi tornyába (10 emeletes ház magassága) felmehettünk és körbenézhettünk.
Következő napi állomásunk Bodrogkisfalud volt (Tokaj kapuja), ahol a kompállomáson állíthattuk fel sátrainkat.
Utolsó sátorozó helyünk Tokaj szélén az Unió Vízitelep volt. Itt végre fürödhettek, ugrálhattak a Bodrogba a gyerekek.
Kulturális program erre a napra is jutott. Körbejártuk Tokajt, vásárfiákat vettünk, illetve megtekintettük a Tokaji bormúzeumot, mely mindenki számára érdekesen, interaktívan mutatja be Tokajt, borkultúráját, fejlődését.

Az utolsó esténket tábortűzzel, énekléssel zártuk.
Minden évben úgy búcsúznak táborozóink a vezetőktől, hogy jövőre újra jövünk. Ez mindig nagy öröm számunkra.
Jövő nyáron ismét a Dunán fogunk evezni, egészen Bajáig.